آرایش چشم

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاتو خط چشم

تاتو خط چشم

تاتو خط چشم یک راه حل برای بانوانی است که مایل هستند یک خط چشم همیشگی داشته باشند. بسیاری از بانوان برای زیبا شدن چشم ترجیح می دهند مژه های پر پشت داشته باشند. در همین راه از روش هایی چون بن مژه، سایه شیدینگ چشم و تاتو خط چشم استفاده می نمایند. اگر جز افرادی هستید که زمان لازم برای آرایش و پیرایش ندارید. یا ترجیح می دهید از یک خط چشم همیشگی که در مقابل شست و شو … مقاوم است، بهره ببرید می توانید گزینه تتو خط چشم را امتحان نمایید. اما خط چشم دائم چیست و چه عوارضی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

 

جهت تبلیغات اینترنتی تاتو ابرو به سایت دیوار مراجعه کنید

تاتو خط مژه چشم

تاتو خط چشم چیست؟

تاتو خط چشم که خط چشم دائم یا میکروپیگمنتیشن خط چشم نیز نامیده می شود، یک روش آرایش دائم برای خط چشم می باشد که می تواند عیب هایی همچون افتادگی چشم، افتادگی پلک، اثر زخم و … را برطرف سازد. تاتو خط چشم پایین و بالا برای چشمهای ریز گزینه مناسبی می باشد و به درشت شدن این چشم ها کمک می کند. این نوع تتو ها در آرایشگاه ها و مراکز بهداشتی انجام می شود. خط چشم دائمی برای آراستن در کمترین زمان گزینه خوبی است.

اما باید در نظر داشت که با استفاده از این روش شما قدرت مانور کمتری برای تغییر خط چشم در آینده دارید. برای انجام این کار لازم است تا پوست و چشم شما فاقد هرگونه مواد آرایشی باشد. معمولا برای انجام تاتو خط مژه اطراف مژه را به خوبی استرلیزه می نمایند و به مدت ۳۰ دقیقه آن را بی حس می نمایند.

 

تاتو خط مژه چشم(بن مژه) چیست؟

تاتو خط مژه چشم یا بن مژه، یک روش برای آراستن دائمی مژه است که توسط آرایشگاه ها و مراکز زیبایی انجام می شود. در این روش به وسیله یک سوزن نازک، بر روی پلک و کنار مژه خطی به عنوان خط چشم کشیده می شود که در مقابل شست و شو مقاوم خواهد بود. نوع تاتو خط مژه می تواند متفاوت باشد و بر اساس سلیقه افراد طرح آن انتخاب گردد.

 این کار باعث می شود تا مژه های شما پر تر نمایش داده شود. گاها بن مژه می تواند جایگزین تتو خط چشم شود. بین تتوی خط چشم وبن مژه تفاوت وجود دارد. بن مژه کاملا محو و طبیعی است اما خط چشم دائمی می تواند دنباله دار و دارای اشکال مختلفی متناسب با نوع چهره و سلیقه فرد باشد.

میزان ماندگاری تتو خط چشم:

بسیاری از افرادی که از خط چشم دائمی استفاده می نمایند، به دنبال روشی هستند که نیاز به خط چشم کشیدن روزانه نباشد. معمولا تاتو خط چشم تا ۴ سال می تواند بر روی پلک ماندگار باشد. پس از این مدت امکان ترمیم و یا تغییر مدل آن فراهم می باشد. البته در بعضی موارد مشاهده شده است که پس از یک هفته رنگ خط چشم کم رنگ می شود، در این شرایط می توانید مجدد اقدام به ترمیم خط مژه خود نمایید.

خط چشم دائم چه عوارضی دارد؟

با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی گرایش به سمت خط چشم تاتو شده دارند اما باید عوارض تاتو خط چشم را هم در نظر بگیرید. در ساده ترین حالت ممکن است بدن به صورت موقتی نشانه های آلرژی را نمایش دهد. در بعضی از افراد این مورد موجب ریزش ابرو، مژه و … شده است. اگر شما در مکان های تایید شده تتو را با تمهیدات بهداشتی انجام ندهید، این امکان وجود دارد که در اثر زخم های تاتو، عفونت وارد بدن شما شود.

از دیگر عوارض ناشی از تاتو خط چشم می توان به کهیر، ناراحتی های پوستی، تاری دید، اشک چشم و مواردی از این قبیل اشاره نمود. معمولا اگر بدن نسبت به این مورد حساسیت نشان دهد، عوارض آن پس از ۲ تا ۳ روز از بین می رود. اگر که این حالات ادامه داشته باشد، لازم است تا پزشک مشکل را بررسی کند.

مزایای تاتوی خط چشم:

اگر جز افرادی هستید که در زمینه کشیدن خط چشم مهارتی ندارید و یا زمان لازم برای این مورد را در اختیار ندارید، می توانید از تاتو خط چشم استفاده نمایید. تتو خط چشم می تواند بر اساس مدل ها و طرح های مختلف بر روی صورت پیاده سازی شود و زیبایی دو برابری به صورت ببخشد. علاوه بر این یک خط چشم دائمی می تواند نقص های احتمالی صورت و چشم را برطرف سازد.

تاتو خط چشم از نظر شرعی

مراقبت های بعد از تتوی چشم:

با توجه به اینکه چشم یک عضو حساس در بدن است، پس از آنکه تاتو خط چشم را انجام دادید، لازم است تا یک سری مراقبت های ویژه انجام دهید تا از عوارض آن جلوگیری شود:

  • در صورتی که پلک شما پس از انجام تاتو دچار تورم شد، می توانید برای کاهش ورم از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • بین ۷ تا ۱۰ روز پس از انجام تتو وارد استخر و سونا نشوید زیرا ممکن است کلر موجود در آب موجب از بین رفتن خط چشم و زخم شدن مژه شود.
  • برای بهبود جای زخم تاتو خط چشم پیشنهاد می شود از ویتامین A به مدت ۱ هفته استفاده نمایید.
  • تا خوب شدن اثر زخم، از مواد آرایشی بر روی خط چشم استفاده ننمایید.
  • از خاراندن، دستکاری و … پلک تا زمان خوب شدن پلک جدا خودداری نمایید زیرا موجب عفونت می شود.

آشنایی با انواع تاتو در بخش آگهی رایگان شهر24

  • هانیه اکبرپور